En liten tripp

Är nu hemma efter en underbar tripp uppåt i landet. I söndags fick jag ett ryck och kände för att åka till Ullared och gå på Gekås. Tur att jag har världens snällaste pojkvän som sa att vi kunde göra det. Så på måndagsmorgonen ringde klockan 04.15, då var det dags att bre mackor och packa ut det sista i bilen.

04.50 började vår lilla minisemester. Jonas och jag turades att köra och allt fick jättebra. Väl framme på Gekås var det dags att shoppa loss. Jag hittade två linnen, två koftor, två nattlinnen och trosor. Jonas hittade också lite kläder. Jag köpte även lite godis och nagellack, sen blev det inte så mycket mer. En film och en sil att ha när jag flyttar hemifrån. Hehe.

När vi var klara på Gekås passade vi på att äta lunch, jag åt lax med potatis och romsås, Jonas åt kycklingspett med potatisklyftor och bernaisesås. Mitt i lunchen såg vi Boris, Gekås VD gå förbi. Tv-kändis ju. Efter maten gick vi till kassorna och betalade. Från Ullared var vår nästa destination Falkenberg!

I Falkenberg bor Jennys Martin, en glad och trevlig kille som jag numera kommer kalla för min svåger!

När vi närmade oss Falkenberg ringde jag Jenny för att de skulle gå ut på parkeringen och möta oss. De var på Coop då, så vi körde dit och plockade upp dem. Måste nämna att jag gjorde en sån sjukt snyg bak-parkering! Stolt över mig själv!

Hemma hos Martin blev det våfflor, mums var det. Sen var det dags för rundtur i staden. Vi gick till friluftsteatern, den teatern där Stefan och Krister brukar vara. Sen kollade vi även på djur, grisar och getter. Hann även med att kolla in stan och jag gick in till Telia när det ändå fanns en i närheten.

På kvällen tog vi det mest lugnt. Åt potatisgratäng och kalkon, det var jättegott! Vi kollade på filmen som jag köpte i Ullared, Dumpa honom. Helt okej film. Klockan nio var det Sommaren med Göran på 4an, så vi kollade på den. Eller ja jag somnade lite efter tio, men de andra såg filmen.

I morse väckte Jenny oss tjugo i nio, jag fattar fortfarande inte hur jag kunde sova nästan i elva timmar. Vi packa ihop våra saker och åt frukost innan vi körde hemåt.

Nu är jag hemma och har hunnit duscha och packat upp. Ska jobba ikväll så nu blir det att ta det lugnt och passa på att vila lite. Imorgon ska jag förhoppningsvis börja plugga till ett prov.

Tack Jenny och Martin för att vi fick vara hos er!

Bilder kommer när jag har fått in de på datorn!


Kommentarer
Postat av: Storasyster & svåger

Tack själva :)

2012-01-05 @ 22:34:41
URL: http://eisblume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: