Till alla kokosälskare!

Idag är jag ledig, var det igår också men då firade vi Alice som fyllde 1 år. Riktigt mysigt var det och hon fick jättemycket fina saker i present. Av mig och Jonas fick hon en necessär med Hello Kitty på, Hello Kitty-plåster, balsam som luktar hallon och Hello Kitty-solglasögon. Av oss två, Eva och Seth fick hon även ett grönt regnställ som hon kan ha på dagis. Det var Didrikson så hon kommer vara snyggast på dagiset asså!

I och med att jag är ledig idag så hjälper jag Jenny med att baka inför hennes 30-årsgille. Vi bakar rulltårta och kokostoppar. För er som vill göra lika goda kokostoppar som oss så finns receptet nedan.

50 gram margarin
2 ägg
1 dl socker
1 påse (200 gram) Riven kokos (Köp helst ICA:s, så får jag mer lön)

När ni fixat alla ingredienser gör ni såhär:

Smält matfettet ioch låt det svalna.
Blanda ihop ägg och socker i en bunke (vispa INTE!).
Tillsätt kokos och matfett.
Låt smeten svälla cirka 10 minuter.
Klicka ut smeten på bakplåtspapper.
Grädda i 175 grader i mitten av ugnen, 10-15 minuter.

Lite skoj att Jenny brände rulltårtan nyss, så vi får göra en till. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: